DNB/Sbanken

Tilbake

Sbanken styrker effektmålingen i samarbeid med Miles.

Sbanken har siden 2000 vært en innovativ aktør i bankbransjen, og nylig inngikk de et samarbeid med Miles for å forbedre effektmålingen av sine markedsføringstiltak.

Sammen med Sbankens CRM-spesialist Benjamin Engebretsen utviklet Miles en ny løsning ved hjelp av verktøy som Python og Snowflake, som nå gir raske og presise analyser.
Dette har gitt Sbanken bedre innsikt i hvordan markedsføringen påvirker bunnlinjen, og hjulpet dem med å ta mer informerte beslutninger.

"Da vi startet samarbeidet, oppdaget vi at den eksisterende effektmålingsmodellen var ineffektiv og tidkrevende,"
forteller Miles.
"Vi kan nå måle effekten av våre tiltak både i klikkrater og i kroner og øre,"
sier Engebretsen.

Miles har levert følgende produkt/tjeneste:

Ny effektmålingsmodell med bruk av Python og Snowflake for dataanalyse og visualisering

Fagdisipliner:

Data & AI